Lisette Heemskerk heeft brede ervaring op het gebied van het leiden en transformeren van bedrijven in de media, cultuur en entertainment sector. Ze heeft speciale aandacht voor strategische ontwikkeling en innovatieve media. Gedurende haar loopbaan heeft zij gewerkt in zowel het private als het publieke domein. Tevens heeft Lisette gedegen ervaring in het werken met supervisory boards en board dynamics.
Na een start in de reclamewereld bij FHV/BBDO heeft Lisette ruim 17 jaar in de media gewerkt bij VNU/Sanoma, onder meer als uitgever directeur van de woonbladen en managing director van Mood for Magazines, bekend van het magazine LINDA. Vervolgens maakte zij de overstap naar televisie als Chief Marketing & Strategy Officer bij SBS Broadcasting, gevolgd door de stap naar de entertainmentbranche, als Commercieel Directeur bij Stage Entertainment en Entertainment Directeur CVP bij Vodafone Ziggo. De afgelopen jaren was Heemskerk naast partner in entertainment marketingbureau Dewynters, commercieel eindverantwoordelijk bij Nationale Opera en Ballet. Sinds 2020 is Lisette Heemskerk werkzaam als partner bij De Vroedt & Thierry met focus op de practices telecom, media en entertainment (TEM), familie-bedrijven, cultuur en recreatie en toerisme. Zij combineert haar werk bij De Vroedt & Thierry met een aantal adviseurschappen en is lid van de Supervisory Board van het Meek Institute of Innovation of the University of Mississippi.
De visie van Lisette
‘De wereld verandert in een razendsnel tempo. Snelle technologische innovatie en globalisering zijn van invloed op de wereld van vandaag. De actuele ontwikkelingen rond de coronacrisis versterken de noodzaak om adaptief en innovatief met veranderende omstandigheden om te kunnen gaan. De nieuwe wereld die nu ontstaat vraagt om mensen die in staat zijn deze nieuwe werkelijkheid mede vorm te geven. Mensen die beschikken over een sterk ontwikkeld veranderkundig vermogen.
Dit betekent dat het vermogen tot sturen vanuit visie, waarden, authenticiteit, organisatiestrategie en vanuit aandacht en plezier en ‘het beste uit jezelf halen’ in mensen maximaal aangesproken dient te worden. Het is belangrijk om op zoek te gaan naar het potentieel in onze samenleving in de brede zin van het woord. Ik zie het als mijn missie om diversiteit en inclusiviteit te stimuleren in de boardrooms van ondernemingen en andere organisaties.
Aansluitend zet ik mijn sterk ontwikkelde gevoel voor maatschappelijke ontwikkeling bij De Vroedt & Thierry in ten behoeve van de culturele sector. Enerzijds om de culturele sector deze crisis te laten overleven, anderzijds ook om de transitie vorm te geven naar een nieuwe wereld, is het cruciaal om mensen met ‘hart voor cultuur’ en ‘talent voor transitie’ te placeren op bepalende posities in de markt.
Alles met het doel om waarde toe te voegen en een verschil te maken. Zoals Darwin al formuleerde: ‘It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the ones most responsive to change.’ Of, zoals Jackie Kennedy aangaf: ‘One woman can make a difference and every woman should try’.’