Luc PetersAssociate partner

Luc Peters

Luc Peters is (associate) partner bij De Vroedt & Thierry. Naast zijn werk in onze leadership consulting en executive searchpraktijk investeert en adviseert Luc enkele start-ups . Luc Peters heeft een brede achtergrond in zowel operationeel management alsook in legal.

Luc studeerde rechten aan de Universiteit Utrecht en begon in 2000 als kandidaat-notaris bij het internationale advocaten-notarissenkantoor van Allen & Overy. Daarna stapte hij over naar het bedrijfsleven en werkte van 2005 tot 2012 mee aan de groei van het televisieproductiehuis Eyeworks, van Reinout Oerlemans. In 2012 ging hij voor SBS Broadcasting werken en zat daar tot de zomer van 2017 in de board als COO. Zowel de corporate wereld als de mediawereld zijn bekend terrein voor Luc.

DE VISIE VAN LUC

“In mijn werk heb ik zelf ervaren en geleerd hoe belangrijk het is om het juiste team te formeren. Een team dat divers is en past binnen de context van een bedrijf en dat de toekomst aan kan. Hiervoor zijn vooral mensen nodig die het vermogen hebben om nieuwe ervaringen om te zetten in effectief gedrag. Mensen die nieuwe uitdagingen aan kunnen, adequaat op onverwachte situaties kunnen reageren en in staat zijn om feedback te geven en te ontvangen en een zogenaamde ‘growth mindset’ hebben.

Onder invloed van technologie verandert de wereld sneller dan ooit tevoren.  Geen enkele business case of bedrijf is hetzelfde. Alles draait om de context en om het vermogen om je steeds weer aan te passen. Juist daarom is een goede fit van kandidaat en rol/positie zo belangrijk. Het is daarbij cruciaal om de wensen, cultuur en context van het bedrijf aan de ene kant te begrijpen en aan de andere kant de persoonskenmerken van een kandidaat of medewerker goed te doorgronden, omdat dat hetgeen is waar iemand in een team het verschil gaat maken. Op papier kan iemand nog zo goed in een functie passen, maar ‘not every place you fit in, is where you belong…..’

Het is daarom van groot belang om een zo goed mogelijke match te maken tussen de opdrachtgever, diens context en achtergronden enerzijds en de kandidaat en zijn of haar ‘kunnen, willen en zijn’ (competenties, drijfveren en persoonskenmerken) anderzijds.”