Arnout Mostert studeerde Politieke Wetenschappen aan de Universiteit Leiden en trad vervolgens in dienst bij Shell, waar hij van 1994 tot 2002 werkte in vier wereldwijde marketing- en communicatiefuncties, voornamelijk in Londen. In 2003 behaalde hij een MBA bij INSEAD, waarna hij in Singapore werkte in regionale business development-rollen voor Interbrand (Brand Valuation) en Fallon (reclame). In 2006 was hij medeoprichter van Conference Bay, een online platform dat het kopen van kaartjes voor conferenties efficiënter en winstgevender maakte. Conference Bay kwam niet van de grond zoals gepland en in 2009 besloten hij en zijn mede-oprichter een nieuwe onderneming te starten, AccelerAsia, een bedrijf dat B2B-technologie-scaleups helpt met bedrijfsontwikkeling en verkoop in de snelgroeiende Zuidoost-Aziatische en Australische markten. Hij was ook een van de oprichters van een in Singapore gevestigd investeringsfonds gericht op veelbelovende technologiebedrijven in de regio. Na zijn terugkeer naar Nederland sloot Arnout zich aan bij De Vroedt & Thierry, waar hij als partner voor onder andere de practices Digital & Tech, Food & Agri en Retail/FMCG zijn vaardigheden op het gebied van netwerken, coaching en bedrijfsontwikkeling combineert.
Arnouts visie
“Ik geloof dat het beter is om een A-team te hebben met een B-product of dienst dan andersom. Het identificeren van A-spelers is cruciaal voor organisaties en door de jaren heen heb ik met een grote verscheidenheid aan organisaties gewerkt en gezien hoe zij dat doen. Ook heb ik veel geleerd van het aannemen van een zeer diverse groep mensen voor mijn eigen bedrijven. De selectie is echter slechts een deel van het verhaal. Leiders moeten ook weten wanneer ze een stap opzij moeten zetten en talent geweldige resultaten moeten laten boeken. Zeker in de snel veranderende omgeving van vandaag.”